top of page
Search
  • אביטל מרמלשטיין

כיצד מאחה הפסיכותרפיה? קבוצת לימוד והדרכה על טיפול בטראומה מורכבת ובדיסוציאציה


זוכרת את נפגעת גילוי העריות הראשונה שפגשתי. את ההפתעה, הבלבול, הטלטלה והאימה שנכנסו לחדר הטיפולים יום אחד כרוח סערה. וגם את תחושת הקטנות, חוסר האונים והעדר היכולת כמטפלת צעירה ובלתי מנוסה בחומרים אלו. זוכרת גם את פנייתי לאשת מקצוע בכירה שהציעה לי להעביר את המטופלת לטיפולה. אחרי מספר חודשי טיפול ומתוך מחשבה על חוויית הדחיה שצעד כזה עלול לגרום למטופלת ההצעה נפסלה על הסף. מודה לה על המוטיבציה שנטעה בי לבחור אחרת. זוכרת גם התייעצות עם איש מקצוע בכיר אחר, שעודד אותי ללמוד ולהשתלם בתחום ואף המליץ על אפיקים רלוונטים. מודה לו מעומק לבי ובשם מטופלותי מאז ועד היום.

כיום, מן העבר השני של המתרס, מקבלת לעיתים פניות ממטפלים שלאחר חודשים של עבודה ועם התבסס הקשר, נחשפה בטיפול פגיעה. חלקם מבקשים להפנות אלי או לכתובת אחרת. אם מדובר בתחילתו של הטיפול צעד כזה עדיין אפשרי ופעמים רבות גם הדבר האחראי לעשות. אבל יש גם מקרים אחרים. מקרים בהם מדובר בחשיפה של פגיעה בעיצומו של טיפול, לאחר צעידה של כברת דרך משותפת והתבססותה של ברית טיפולית משמעותית. מקרים בהם הברית הטיפולית שהתהוותה וההליכה המשותפת הן שאיפשרו את חשיפת הפגיעה. מקרים בהם הצעד המטיב והאחראי לעשות, בהנחה שהמטפל מוכן לצלול לעומק הסערה, הוא לשמר את הקשר ובמקביל - להשתלם בתחום. הנה הזדמנות אחת לעשות זאת.

*** מתאים גם כסמינר לצוותים טיפוליים במסגרות בריאות הנפש, השיקום והרווחה.

קבוצת הלמידה וההדרכה מוצעת השנה בפורמט מרוכז, בימי שישי אחת לחודש בין השעות 9:00-12:00. לפרטים נוספים ולשריון מקום, מוזמנים לפנות באמצעות פרטי הקשר שבאתר.

20 views0 comments
bottom of page